FRÅGOR & SVAR
1. Intresseanmälan
Du kan skicka en intresseanmälan till oss direkt via hemsidan eller registrera dig för att få ett konto hos oss med inloggningsuppgifter till din personliga profil. Om du väljer att registrera dig kan du logga in direkt för att få tillgång till mer information om många av våra uppdrag. Oavsett om du skickar in en intresseanmälan eller genomför en registrering så blir du snart kontaktad av en handläggare för att diskutera de möjligheter som finns representerade hos oss på LäkarLeasing.
2. Önskemål
När handläggaren kontaktar dig får du berätta mer om vad du gjort tidigare och vad du är intresserad av att göra framöver. Handläggaren ställer frågor kring dina förutsättningar och du lämnar önskemål kring vart, när och hur du vill arbeta. Vi erbjuder många olika typer av uppdrag i hela Sverige och Norge och du kan själv välja i vilken omfattning du vill tjänstgöra.
3. Handlingar och kontroller
Efter ditt samtal med handläggaren informeras du om vilka handlingar vi behöver ta del av för att kunna matcha dig mot intressanta uppdrag. Det innefattar bl.a. ditt CV, referenser och yrkeslegitimation. Vi kontaktar sedan dina referenser och gör rutinkontroller hos IVO och socialstyrelsen, i vissa fall krävs det även ett utdrag från belastnings- och misstankeregistret. Kontroller mot belastnings- och misstankeregistret regleras i avtalskrav och är ofta kopplade till specifika arbetsområden som psykiatri eller barnmedicin. Vi kommer även att skicka ut en hälsodeklaration till dig i syfte att regelbundet stämma av behovet av hälsokontroller, provtagningar och/eller vaccinationer.
4. Matchning
När din handläggare mottagit de handlingar vi efterfrågat och kontrollerna är genomförda matchar vi din profil mot relevanta uppdrag. Vi gör då vårt bästa för att hitta uppdrag som stämmer överens med dina önskemål, din kompetens och din tillgänglighet. Tillsammans med din handläggare diskuterar ni sen ersättning, villkor och andra relevanta detaljer för respektive uppdrag.
5. Presentation & bokning
När vi kommit fram till vilket uppdrag som är mest aktuellt och är överens om förutsättningarna presenterar vi dig som en kandidat för uppdraget. Sedan är det upp till den aktuella verksamheten att ta ett beslut. Om verksamheten är intresserad av att boka in dig på uppdraget skickar vi en så kallad bokningsbekräftelse till dig. Där hittar du kontaktuppgifter till verksamheten, de villkor vi kommit överens om och annan relevant information som du behöver läsa igenom inför ditt uppdrag.
6. Uppdraget
Inför uppdragsstart säkerställer vi att du har allt du behöver; till exempel SITHS-kort, ett boende och biljetter till eventuella resor. När du kommer till den aktuella arbetsplatsen får du vid behov en introduktion där du tillsammans med en ansvarig hos verksamheten går igenom arbetsrutiner, lokaler och journalsystem m.m. Sen sätter uppdraget igång. Självklart finns vi hela tiden till hands för att hjälpa till om det skulle vara något du behöver under uppdragets gång och när det närmar sig sitt slut stämmer vi av intresse för en eventuell förlängning av ditt uppdrag eller för att hitta nya alternativ.
Det är väldigt viktigt att du kontaktar både verksamheten och din handläggare så fort du vet att du inte kommer kunna arbeta. Om du blir sjuk utanför kontorstider så ringer du till vårt journummer 08-120 666 00.
Många utav våra aktuella uppdrag finns att läsa om på hemsidan. Under fliken ”Sök uppdrag” finns det ett verktyg som gör det möjligt för dig att hitta uppdrag för en viss kompetensgrupp, i en viss region och under en viss period.
Fakturan skickar du tillsammans med ifylld tidrapport till:
LäkarLeasing Sverige AB
Kund-id FRX5185
FE 301
105 69 Stockholm
Det är väldigt viktigt att hela fakturaadressen framgår på både kuvertet och på själva fakturan.
Skickar du fakturan via e-post?
Är det så att du skickar in dina fakturor via e-post skall dessa fakturor skickas till följande mailadress: inbox.lev.20163@arkivplats.se
Du loggar in på dina sidor via www.lakarleasing.se och trycker sedan på fliken ”Mina uppdrag”. Där väljer du alternativet ”tidrapportera” för den aktuella uppdragsveckan. (Se exempel nedan).
Vissa vårdgivare har egna tidrapporter som också måste fyllas i. Kontakta din handläggare för mer information.
När du ska fylla i formuläret räknar du först bort eventuella raster från den arbetade tiden och fyller sedan i antalet aktivt arbetade timmar och minuter i den spalt som representerar det tidsspann arbetet utfördes inom (07-17, 17-21, 21-24 eller 24-07). Sedan fyller du i hur lång rast du tagit i spalten för rast. (Se exempel nedan)
Exempel 1:
Du har arbetat 07:30-16:30 med 1 h lunchrast.
Exempel 2:
Du har arbetat 14:00-22:00 med 45 min rast.
Exempel 3:
Du har arbetat 22:00-08:00 med endast matuppehåll.
Om du har arbetat jour så fyller du i den passiva tiden i den spalt som representerar platsen du stått under beredskap på (På arbetsplats eller utanför arbetsplats). Sedan fyller du i den aktivt arbetade tiden i den spalt som representerar det tidsspann arbetet utfördes inom. Specificera gärna för tid i beredskap och tid i aktiv tjänstgöring i rutan för kommentarer. (Se exempel nedan). När du har fyllt i hela veckans arbetade tider skickar du in den genom att trycka på ”Skicka för attest”.
Exempel 4:
Du har arbetat jour mellan 21:00-07:00. Du stod i beredskap på arbetsplatsen mellan 21:00-23:00, 00:30-04:00 och 06:00-07:00, och arbetade aktivt mellan 23:00-00:30 och 04:00-06:00.
Du loggar in på dina sidor via www.lakarleasing.se och trycker sedan på fliken ”Mina uppdrag”. Där väljer du alternativet ”tidrapportera” för den aktuella uppdragsveckan. (Se exempel nedan).
Vissa vårdgivare har egna tidrapporter som också måste fyllas i. Kontakta din handläggare för mer information.
När du ska fylla i formuläret räknar du först bort eventuella raster från den arbetade tiden och fyller sedan i antalet aktivt arbetade timmar och minuter i den spalt som representerar det tidsspann arbetet utfördes inom (06-19, 19-22 eller 22-06). Sedan fyller du i hur lång rast du tagit i spalten för rast. (Se exempel nedan). När du har fyllt i hela veckans arbetade tider skickar du in den genom att trycka på ”Skicka för attest”.
Exempel 1:
Du har arbetat 08:00-17:30 med 45 min lunchrast.
Exempel 2:
Du har arbetat 12:00-21:30 med 30 min rast.
Exempel 3:
Du har arbetat 21:00-07:00 med endast matuppehåll.
När du går in på tidrapportering för aktuell uppdragsvecka kommer ett formulär för reseräkning att finnas tillgängligt högst upp på sidan om du ska få milersättning. Fyll i enligt exemplet nedan.
I menyn under Kontakt
Du hittar kontaktuppgifter till vår ekonomiavdelning under Kontakt