FRÅGOR & SVAR
1. Intresseanmälan
Du kan direkt via hemsidan skicka en intresseanmälan till oss, eller registrera dig och få inloggningsuppgifter till hemsidan där du får tillgång till mer information om många av våra uppdrag. När vi har mottagit din intresseanmälan eller registrering så blir du kontaktad av en handläggare.
2. Önskemål
Du berättar mer om vad du gjort tidigare och vad du är intresserad av att göra framöver. Handläggaren ställer frågor kring dina förutsättningar och du lämnar önskemål kring vart, när och hur du vill arbeta. Vi erbjuder uppdrag i av alla typer i hela Sverige och du kan själv välja i vilken omfattning du vill tjänstgöra.
3. CV & referenser
Efter första kontakten så skickar du in ditt CV och andra relevanta handlingar som legitimationsbevis och examensbevis. Vi tar sedan kontakt med dina referenser och gör rutinkontroller hos IVO och socialstyrelsen. I vissa fall krävs även ett utdrag från belastningsregistret.
4. Matchning
Du får förslag på relevanta uppdrag utifrån dina önskemål, erfarenheter och tillgängliga perioder. Tillsammans med din handläggare diskuteras ersättning, villkor och andra relevanta detaljer för respektive uppdrag.
5. Presentation & bokning
När vi kommit fram till vilket uppdrag som är mest aktuellt och är överens om förutsättningarna så presenterar vi dig som en kandidat för verksamheten. Vid intresse från verksamheten bokas du in på uppdraget och får då en bekräftelse med all information om uppdraget och överenskomna villkor.
6. Uppdraget
Vid behov får du en introduktion på arbetsplatsen där du tillsammans med en ansvarig hos verksamheten går igenom arbetsrutiner, lokaler och journalsystem m.m. Du börjar sedan arbeta på din nya arbetsplats och vi finns till hands för att hjälpa till under hela uppdragets gång.
Det är väldigt viktigt att du kontaktar både verksamheten och din handläggare så fort du vet att du inte kommer kunna arbeta. Om du blir sjuk utanför kontorstider så ringer du till vårt journummer 08-120 666 00.
Många utav våra aktuella uppdrag finns att läsa om på hemsidan. Under fliken ”Sök uppdrag” finns det ett verktyg som gör det möjligt för dig att hitta uppdrag för en viss kompetensgrupp, i en viss region och under en viss period.
Fakturan skickar du tillsammans med ifylld tidrapport till:
LäkarLeasing Sverige AB
Kund-id FRX5185
FE 301
105 69 Stockholm
Det är väldigt viktigt att hela fakturaadressen framgår på både kuvertet och på själva fakturan.
Skickar du fakturan via e-post?
Är det så att du skickar in dina fakturor via e-post skall dessa fakturor skickas till följande mailadress: inbox.lev.20163@arkivplats.se
Du loggar in på dina sidor via www.lakarleasing.se och trycker sedan på fliken ”Mina uppdrag”. Där väljer du alternativet ”tidrapportera” för den aktuella uppdragsveckan. (Se exempel nedan).
Vissa vårdgivare har egna tidrapporter som också måste fyllas i. Kontakta din handläggare för mer information.
När du ska fylla i formuläret räknar du först bort eventuella raster från den arbetade tiden och fyller sedan i antalet aktivt arbetade timmar och minuter i den spalt som representerar det tidsspann arbetet utfördes inom (07-17, 17-21, 21-24 eller 24-07). Sedan fyller du i hur lång rast du tagit i spalten för rast. (Se exempel nedan)
Exempel 1:
Du har arbetat 07:30-16:30 med 1 h lunchrast.
Exempel 2:
Du har arbetat 14:00-22:00 med 45 min rast.
Exempel 3:
Du har arbetat 22:00-08:00 med endast matuppehåll.
Om du har arbetat jour så fyller du i den passiva tiden i den spalt som representerar platsen du stått under beredskap på (På arbetsplats eller utanför arbetsplats). Sedan fyller du i den aktivt arbetade tiden i den spalt som representerar det tidsspann arbetet utfördes inom. Specificera gärna för tid i beredskap och tid i aktiv tjänstgöring i rutan för kommentarer. (Se exempel nedan). När du har fyllt i hela veckans arbetade tider skickar du in den genom att trycka på ”Skicka för attest”.
Exempel 4:
Du har arbetat jour mellan 21:00-07:00. Du stod i beredskap på arbetsplatsen mellan 21:00-23:00, 00:30-04:00 och 06:00-07:00, och arbetade aktivt mellan 23:00-00:30 och 04:00-06:00.
Du loggar in på dina sidor via www.lakarleasing.se och trycker sedan på fliken ”Mina uppdrag”. Där väljer du alternativet ”tidrapportera” för den aktuella uppdragsveckan. (Se exempel nedan).
Vissa vårdgivare har egna tidrapporter som också måste fyllas i. Kontakta din handläggare för mer information.
När du ska fylla i formuläret räknar du först bort eventuella raster från den arbetade tiden och fyller sedan i antalet aktivt arbetade timmar och minuter i den spalt som representerar det tidsspann arbetet utfördes inom (06-19, 19-22 eller 22-06). Sedan fyller du i hur lång rast du tagit i spalten för rast. (Se exempel nedan). När du har fyllt i hela veckans arbetade tider skickar du in den genom att trycka på ”Skicka för attest”.
Exempel 1:
Du har arbetat 08:00-17:30 med 45 min lunchrast.
Exempel 2:
Du har arbetat 12:00-21:30 med 30 min rast.
Exempel 3:
Du har arbetat 21:00-07:00 med endast matuppehåll.
När du går in på tidrapportering för aktuell uppdragsvecka kommer ett formulär för reseräkning att finnas tillgängligt högst upp på sidan om du ska få milersättning. Fyll i enligt exemplet nedan.
I menyn under Kontakt
Du hittar kontaktuppgifter till vår ekonomiavdelning under Kontakt